1) WARSZTATY GRAM O SIEBIE
Opis projektu :
Warsztaty to cykl autorskich zajęć, powstałych na bazie wieloletnich doświadczeń kilku ekspertów
PROJEKT "GRAM O SIEBIE" – to jednodniowe warsztaty wyjazdowe dla wychowanków pieczy zastępczej w wieku: +16. Czas trwania: 8 godzin.
Projekt Gram o siebie to inicjatywa stworzona z myślą o młodzieży z pieczy zastępczej, której celem jest dostarczenie im możliwości lepszego poznania siebie oraz rozwijanie kluczowych umiejętności poprzez udział w grze RPG (Role-Playing Game). Pomysł projektu, dotyczącego wsparcia psychologiczno-emocjonalnego został zainicjowany przez Monikę Krzyżanowską i Magdalenę Mielcarz. Ostateczny kształt akcji, w postaci gry RPG, został stworzony przy wsparciu eksperta RPG Adama Banucha oraz terapeutki i psychologa Moniki Lubachy. Projekt był przygotowywany wspólnymi siłami przez osiem miesięcy, spędziliśmy ponad 200h na tworzeniu scenariusza gry i przeszliśmy dwie sesje testowe.
Gra RPG jest oparta na psychologicznych badaniach, dotyczących procesu podejmowania decyzji przez ludzi i zachęca uczestników do współpracy w grupie oraz nauki komunikacji. Symulowanie różnych sytuacji życiowych, w grze, stwarza okazję do świadomego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji oraz przygotowuje uczestników do radzenia sobie z wyzwaniami dorosłego życia.
Główne cele projektu obejmują:
• Poznanie siebie i rozwój osobisty (odkrycie pasji).
• Rozwój umiejętności interpersonalnych - gra RPG zachęca do współpracy w grupie i komunikacji, co pomaga uczestnikom w rozwijaniu umiejętności społecznych i radzeniu sobie w różnych sytuacjach.
• Nauka podejmowania świadomych i odpowiedzialnych decyzji.
• Podejmowanie ryzyka i odpowiedzialność
• Możliwość poznania podopiecznych i zapraszania do projektów Fundacji
Sponsorem projektu od roku 2022 Sebastian Kulczyk
Miejsca które odwiedzimy w 2024 roku :
Korzyści dla uczestników:
1. Samorealizacja - poprzez udział w grze RPG, uczestnicy mogą wyrazić siebie, rozwijać swoją kreatywność i odkrywać nowe możliwości, co przyczynia się do ich osobistego rozwoju.
2. Lepsze zrozumienie siebie - uczestnicy mogą odkryć swoje mocne strony oraz zainteresowania poprzez wcielanie się w postacie w grze.
3. Poprzez interaktywną grę RPG, młodzież może eksperymentować z podejmowaniem ryzyka i uczyć się odpowiedzialności za swoje decyzje, co pozwala im rozwijać pewność siebie i umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
4. Możliwość twórczego rozwoju – podczas gry uczestnicy mają możliwość na odkrycie swoich pasji i sprawdzenie się w nowej roli.
5. Nauka efektywnej komunikacji – gra stwarza przestrzeń na dyskusję w grupach.
6. Świetna zabawa.
W tym roku planujemy odwiedzić 8 miejscowości. (Grafika z datami)
Zaangażowane osoby:
- MONIKA KRZYŻANOWSKA - założycielka i pomysłodawczyni fundacji One Day. Od 2008 roku aktywnie zaangażowana w działania pomocowe na rzecz pieczy zastępczej w Polsce. Prowadzi liczne szkolenia oraz kursy dla dzieci i młodzieży.
- Magdalena MIELCARZ/ LVMA BLACK - artystka, producentka muzyczna, prezenterka telewizyjna. Założycielka inicjatywy The Orchid Island- która promuje i wspiera akcje dotyczące pomocy psychologicznej.
- MONIKA LUBACHA - psycholog, terapeuta. Prowadzi terapie indywidualne. Współpracuje z przedsiębiorcami na etapie tworzenia wizji, strategii lub realizacji wypracowanych założeń i celów firmy.
- ADAM BANUCH - Prowadzący/Mistrz Gry - ekspert w dziedzinie gier RPG z wieloletnim doświadczeniem, tworzy indywidualne scenariusze i światy, w które uczestnicy mogą się przenieść. Ma na swoim koncie setki rozegranych gier oraz fanów, którzy regularnie biorą udział w rozgrywkach RPG.
- AGNIESZKA STOPYRA - ilustratorka, graficzka, na co dzień współpracuje
z międzynarodowymi markami. Absolwentka historii sztuki oraz grafiki nowoczesnej. W projekcie “Gram o siebie” odpowiada za oprawę wizualną
- WIOLA GREGIER - koordynatorka projektów pomocowych w fundacji One Day. Zajmuje się organizacją projektów, kontaktem z placówkami i ich wychowankami, rekrutacją oraz logistyką projektu.
Chcesz zgłosić się do projektu napisz :
wiola@oneday.com.pl
WARUNKI UCZESTNICTWA W PROGRAMIE
-
Uczestnik warsztatów musi mieć ukończone 16 lat, ale nie więcej niż 27 lat. Grupa powinna liczyć 15 -20 osób.
-
Uczestnikiem może być osoba, która znajduje się lub znajdowała się w się pieczy zastępczej lub programie wsparcia rodziny, pod opieką innej fundacji czy stowarzyszenia,PCPR i może to udokumentować.
-
Wymagana jest pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na uczestnictwo w warsztatach oraz podpisane porozumienie z placówką lub samej osoby zainteresowanej w przypadku gdy ma lat 18.
-
Uczestnik musi być gotowy i otwarty na bliższe poznania siebie, i chętny do dalszej pracy oraz musi wiedzieć co będzie robił na zajęciach warsztatowych. To bardzo istotna kwestia, aby uczestnik czuł wartość dla siebie w zapisie na zajęcia oraz miał motywację do uczestniczenia w nich.
-
Prosimy o zgłoszenie młodzieży u których występują zaburzenia,autyzm, lekki stopień niepełnosprawności lub inne ważne aspekty chorobowe, choćby nietolerancje pokarmowe, które chcemy uwzględnić nie tylko w programie zajęć ale i w diecie przygotowanej na warsztat.